Skip to main content
| Κασσιανή Φωκά | Σενάρια χρήσης ρομποτικών συστημάτων

Μάθηση με Τεχνολογία: Ρομπότ με Δαγκάνα στην Εκπαιδευτική Πρακτική

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ρομπότ R4 με στόχο να αποτελέσει ένα παιχνίδι στα χέρια των μαθητών σας, ώστε να ανακαλύψουν τη γνώση!
Ένα ρομπότ με βραχίονα μπορεί να εκτελέσει μια ποικιλία από εργασίες και δραστηριότητες, από απλές χειριστικές ενέργειες μέχρι πιο πολύπλοκες διαδικασίες. Οι δυνατότητες ενός τέτοιου ρομπότ εξαρτώνται από τον σχεδιασμό του, την ευελιξία και τον έλεγχο του λογισμικού του.


Ακολουθούν μερικές από τις πιο συνηθισμένες δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν με ένα ρομπότ με δαγκάνα αλλά και μερικά συμπεράσματα στα οποία μπορεί οι μαθητές σας να καταλήξουν για το ρομπότ αυτό:

     

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

  •  Συλλογή και μεταφορά αντικειμένων: Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν το ρομπότ, ώστε στο πλαίσιο ενός καλά διαμορφωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου να μάθουν για την αξία της ανακύκλωσης αλλά και για τον σωστό τρόπο διαχωρισμού των αντικειμένων προς ανακύκλωση.

  • Τακτοποίηση αντικειμένων: Οι μαθητές μπορούν με τη δαγκάνα του ρομπότ τους να τακτοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν ποικίλα αντικείμενα. Τα «αντικείμενα» προς τακτοποίηση σε ομάδες θα μπορούσαν να είναι μέρος ενός εκπαιδευτικού σεναρίου. Σε ένα ξενόγλωσσο μάθημα, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να είναι κάρτες εκπαιδευτικές που αποτυπώνουν λέξεις ενός κειμένου και οι μαθητές καλούνται να τις «τακτοποιήσουν» ανάλογα με το μέρους του λόγου στο οποίο αντιστοιχεί η κάθε λέξη!

 

2.      ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

  •  Εκπαιδευτικά Εργαλεία: Τα ρομπότ με δαγκάνα είναι ιδανικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς, επιτρέποντας στους μαθητές να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της ρομποτικής, της μηχανικής και του αυτοματισμού.

  •  Ερευνητικά Πειράματα: Χρησιμοποιούνται στην έρευνα για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και τεχνικών στην αυτοματοποίηση και την ρομποτική.

 

3.      ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

  •  Απομάκρυνση Επικίνδυνων Υλικών: Οι μαθητές παρατηρώντας το ρομπότ και μετακινώντας τα ίδια τη δαγκάνα του κατανοούν ότι  μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απομάκρυνση ή το χειρισμό επικίνδυνων υλικών, όπως χημικά ή εκρηκτικές ύλες.

  •  Έρευνα και Διάσωση: Οι μαθητές είναι πιθανό να καταλήξουν ότι κάτι τέτοιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αποστολές έρευνας και διάσωσης για να προσεγγίσει και να χειριστεί αντικείμενα σε επικίνδυνες ή δύσβατες περιοχές.

Μέσα, λοιπόν, από την παρατήρηση και τη χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου ρομπότ οι μαθητές μπορούν αφενός να υλοποιήσουν δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος αξιοποιώντας το R4 σαν παιχνίδι, αλλά μπορούν και να το παρατηρήσουν ώστε να οδηγηθούν σε επιπλέον συμπεράσματα για το πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ζωή εκτός σχολικού πλαισίου ένα ρομπότ με αντίστοιχη δυνατότητα.

Πού ξέρετε…μπορεί κάπως έτσι να δημιουργηθεί κάτι καινοτόμο και κάπως έτσι μέσα σε μια σχολική τάξη να ξυπνήσει ένα επιστημονικό πνεύμα!


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα