Skip to main content
| Λουδάρος Γεώργιος | Σενάρια χρήσης ρομποτικών συστημάτων

Γνωρίζοντας το Scratch 3

Το Scratch 3 είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα προγραμματισμού, που σχεδιάστηκε από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), ειδικά για παιδιά και εφήβους. Μπορεί κάποιος να έχει πρόσβαση, είτε online μέσω του https://scratch.mit.edu, είτε offline μέσω του https://scratch.mit.edu/download. Με το Scratch, οι μαθητές μπορούν να μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού μέσα από μια διασκεδαστική και δημιουργική διαδικασία.

Τι είναι το Scratch 3;

Το Scratch 3 είναι ένα διαδραστικό περιβάλλον προγραμματισμού που βασίζεται στα μπλοκ και σχεδιάστηκε για να διδάξει τους μαθητές, τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Με το Scratch, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν διάφορα προγράμματα, παιχνίδια και animations με μια εύκολη στη χρήση γραφική διεπαφή.

Χαρακτηριστικά του Scratch 3:

  • Εύκολο στη χρήση: Το Scratch χρησιμοποιεί ένα σύστημα μπλοκ για να επιτρέψει στους μαθητές να δημιουργήσουν προγράμματα χωρίς να γράφουν κώδικα.
  • Διασκεδαστικό: Το Scratch παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να δημιουργούν διάφορα παιχνίδια, animations και εφαρμογές που είναι ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά.
  • Κοινότητα: Οι μαθητές μπορούν να δημοσιεύουν τα έργα τους στην online κοινότητα του Scratch, να δουν τις δημιουργίες άλλων και να μοιράζονται ιδέες και συμβουλές. (Μόνο στο online)

Πως μπορούν οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν το Scratch 3;

  • Να διδάξουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού: Με το Scratch, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διδάξουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως οι εντολές, οι επαναλήψεις, οι συνθήκες και οι μεταβλητές.
  • Να προωθήσουν τη δημιουργικότητα: Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους παιχνίδια, animations και εφαρμογές χρησιμοποιώντας το Scratch, προωθώντας έτσι τη δημιουργική τους σκέψη.
  • Να ενθαρρύνουν τη συνεργατική εργασία: Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν μαζί σε ομάδες για να δημιουργήσουν κοινά έργα χρησιμοποιώντας το Scratch, χωρίς να είναι απαραίτητο όλοι να είναι προγραμματιστές. Το Scratch μπορεί να ενώσει έναν μαθητή που μελοποιεί, έναν μαθητή που ζωγραφίζει, έναν μαθητή που έχει μια δημιουργική ιδέα και μαζί έναν μαθητή που προγραμματίζει όλα αυτά στο Scratch.

Το Scratch 3 είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν τους μαθητές τις βασικές αρχές του προγραμματισμού με έναν διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Ακόμα και αν ένας εκπαιδευτικός, δεν έχει ξανά ασχοληθεί με τη διδακτική του προγραμματισμού, μπορεί να λάβει ιδέες και να μελετήσει λυμένες ασκήσεις στην ιστοσελίδα του Scratch https://scratch.mit.edu/ideas.


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα