Skip to main content
| Κασσιανή Φωκά | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Ποια τα πλεονεκτήματα των διαδραστικών οθονών;

Η είσοδος των διαδραστικών οθονών σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας μας αποτελεί μια καινοτομία που θα αναβαθμίσει συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση και θα την εναρμονίσει με τα διεθνή πρότυπα. Η διαδραστική οθόνη μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να διαμορφώσουν τους εκπαιδευόμενους του 21ου αιώνα. Ενδεικτικά, μερικές από τις ικανότητες και δεξιότητες που χαρακτηρίζουν τους μαθητές του 21ου αιώνα είναι η κριτική σκέψη, οι επικοινωνιακές και συνεργατικές δεξιότητες, η ικανότητα να μαθαίνουν, να πράττουν, να υπάρχουν και να συνυπάρχουν (Luna Scott, 2015).

Πώς, λοιπόν, η διαδραστική οθόνη μπορεί να σας βοηθήσει να αναβαθμίσετε το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα του μαθήματός σας;

Η διαδραστική οθόνη:

1.       Ενισχύει την εμπλοκή των μαθητών:

Οι σημερινοί μαθητές όλων των βαθμίδων θεωρούνται εξοικειωμένοι με τα τεχνολογικά μέσα και μελέτες λένε ότι μαθαίνουν καλύτερα λόγω αυτού. Οι διαδραστικές οθόνες βελτιώνουν τη διδασκαλία και επιφέρουν πιο αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των δασκάλων και των μαθητών. Με τις διαδραστικές οθόνες , (LG, Samsung), οι δάσκαλοι μπορούν να δημιουργήσουν πιο δυναμικά μαθήματα γράφοντας ή πληκτρολογώντας στην οθόνη, εφιστώντας την προσοχή σε ορισμένα θέματα με επισημάνσεις, κύκλους, βέλη ή μεγέθυνση και προβάλλοντας περιεχόμενο πολυμέσων, όπως βίντεο, ιστοσελίδες, παρουσιάσεις και εικόνες. Η διαδραστική οθόνη μπορεί ακόμη και να χωριστεί σε πολλαπλά τμήματα, ώστε περισσότεροι από ένας μαθητές να μπορούν να τον δουλέψουν ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία διαίρεσης οθόνης, οι δάσκαλοι και οι μαθητές μπορούν να δουν διαφορετικά παράθυρα ταυτόχρονα. Όλες οι παραπάνω δυνατότητες μπορούν να επιφέρουν έναν υψηλό βαθμό εμπλοκής και επομένως να οδηγήσουν σε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

2.       Εξυπηρετεί διαφορετικoύς τρόπους εκμάθησης

Σε περίπτωση που ένα παιδί προτιμά είτε τα οπτικά ερεθίσματα είτε τα ακουστικά ή μαθαίνει πράττοντας, μια διαδραστική οθόνη μπορεί να το ωφελήσει μαθησιακά. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να δέχονται οπτικά ερεθίσματα υψηλής ποιότητας, μπορούν να ακούσουν και να δουν περιεχόμενο πολυμέσων, μπορούν να γράφουν στον πίνακα με μια γραφίδα ή ακόμα και με το δάχτυλό τους.

3.       Βοηθά τους μαθητές να πετύχουν

Μια μελέτη στο Universal Journal of Educational Research (Kirbas, 2018) απέδειξε ότι οι μαθητές που μαθαίνουν μέσω ενός διαδραστικού πίνακα τα πηγαίνουν σημαντικά καλύτερα σε τυποποιημένα τεστ από εκείνους που δεν χρησιμοποίησαν την τεχνολογία. Η ίδια μελέτη επισημαίνει ότι η απόδοση στη μαθησιακή διαδικασία βελτιώνεται μέσω των οπτικών ερεθισμάτων, της ζωγραφικής, των συμβόλων και των σχεδίων που παρέχονται από την οθόνη.

Με δεδομένο ότι οι διαδραστικές οθόνες ξεκλειδώνουν απεριόριστες δυνατότητες για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας γίνεται κατανοητό ότι είναι ικανές να διαμορφώσουν τους ιδανικούς μαθητές που θα ανταποκρίνονται άψογα στις σύγχρονες απαιτήσεις.

 

 

 

Luna Scott, C. (2015). The futures of learning 2: What kind of learning for the 21st century?

Kirbas, A. (2018). The Effect of Interactive Whiteboard Applications Supported by Visual Materials on Middle School Students' Listening Comprehension and Persistence of Learning. Universal Journal of Educational Research6(11), 2552-2561

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα