Skip to main content
| Φλύρη Γιώτα | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Σύγχρονες Προσεγγίσεις για την Εκμάθηση των Μαθηματικών

Ενεργητικότητα, Διασκέδαση και Αποτελεσματικότητα με τη χρήση του GeoGebra 

Δημιουργήστε ψηφιακές δραστηριότητες και ενθαρρύνετε τα παιδιά να μάθουν παίζοντας. Οι ψηφιακές δραστηριότητες μπορούν να υλοποιηθούν τόσο με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών όσο και με τη χρήση διαδραστικών οθονών. 

Βελτιστοποιώντας την εκπαίδευση μέσω ψηφιακών δραστηριοτήτων, η διαδικασία της μάθησης γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική για τα παιδιά. Με τη χρήση τεχνολογίας και διαδραστικών οθονών, μπορούν να δημιουργηθούν ποικίλες δραστηριότητες που προσφέρουν εκπαιδευτικά οφέλη στους μαθητές. Για παράδειγμα, μπορείτε να αναπτύξετε διαδραστικά παιχνίδια μαθηματικών που προάγουν την κατανόηση των αριθμητικών εννοιών, την ανάπτυξη λογικής σκέψης και την επίλυση προβλημάτων, προσφέροντας έτσι μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.

Χρησιμοποιήστε και αξιοποιήστε πρόσθετες δυνατότητες που σας δίνει η πρόσβαση μέσω της οθόνης σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες, για παράδειγμα μαθηματικών όπως το GeoGebra και δώστε στα παιδιά ένα επιπλέον κίνητρο να αγαπήσουν τα μαθηματικά. Το λογισμικό του GeoGebra αποτελεί εξαιρετικό μαθηματικό εργαλείο καθώς μπορεί να πλαισιώσει την εκπαιδευτική  διαδικασία αλλά και τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Η ενσωμάτωση των διαδραστικών οθονών και η χρήση του λογισμικού GeoGebra στη διδασκαλία των μαθηματικών μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη και ενδιαφέρουσα για τους μαθητές. Ας δούμε λοιπόν μερικούς τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το GeoGebra στη διαδραστική οθόνη για να δώσει έναν επιπλέον λόγο στα παιδιά να περιμένουν με ανυπομονησία την ώρα των μαθηματικών:

  • Διαδραστικές Ασκήσεις: Η δημιουργία διαδραστικών ασκήσεων με τη χρήση του GeoGebra επιτρέπει στους μαθητές να εξερευνήσουν μαθηματικές έννοιες μέσα από πρακτικές προσεγγίσεις. Με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνετε τα παιδιά να βρουν λύσεις με δικούς τους τρόπους αναπτύσσοντας έτσι την ανεξάρτητη σκέψη μέσω αναζήτησης λύσεων.
  • Ανάλυση Γεωμετρικών Σχημάτων: Με τη χρήση του GeoGebra μπορείτε να πραγματοποιήσετε ανάλυση γεωμετρικών σχημάτων, όπως τριγώνων, κύκλων και άλλων γεωμετρικών σχεδίων, με απεικόνιση και αλλαγές στις διαστάσεις τους. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να εργαστούν μαζί σε ομάδες για να λύσουν γεωμετρικά προβλήματα, να αναζητήσουν λύσεις και να ανταλλάξουν ιδέες. Η όλη διαδικασία προάγει την συνεργατικότητα, την αλληλεπίδραση και την εμπλοκή των μαθητών σε ομάδες. 
  • Εξερεύνηση Συναρτήσεων: Επιπλέον το λογισμικό GeoGebra μπορεί να σας υποστηρίξει στην ανάλυση και την εξερεύνηση μαθηματικών συναρτήσεων με διαδραστικά γραφήματα. Έτσι αλλάζοντας τις παραμέτρους των συναρτήσεων μπορείτε να αλλάξετε τα διαδραστικά γραφήματα σας με σκοπό τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα πως η κάθε αλλαγή στις παραμέτρους μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς διαφορετικό γράφημα. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά οπτικοποιούν τα παραδείγματα και κατανοούν πιο εύκολα τη θεωρία.
  • Δημιουργία Κατασκευών: Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν το GeoGebra για να δημιουργήσουν δικές τους γεωμετρικές κατασκευές και να εξερευνήσουν τις ιδιότητές τους. Έτσι μέσω της δημιουργίας ψηφιακών κατασκευών οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τη θεωρία και οπτικοποιούν την πληροφορία, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενδιαφέροντος και του ενθουσιασμού των παιδιών. Έτσι μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία κατασκευών μπορούν να διδαχθούν μαθηματικές έννοιες με διασκεδαστικό τρόπο.
  • Δημιουργία Διαδραστικών Παρουσιάσεων: Επιπλέον, μπορείτε να δημιουργήσετε διαδραστικές παρουσιάσεις με το GeoGebra στοχεύοντας έτσι στην επιθυμία των μαθητών σας να παρακολουθήσουν και να εξερευνήσουν μαθηματικά θέματα με το δικό τους ρυθμό. Μέσω των διαδραστικών παρουσιάσεων πραγματοποιείται ανατροφοδότηση πληροφορίας ώστε τα παιδιά σε δεύτερο χρόνο να μπορούν να ανατρέξουν είτε για ενίσχυση είτε για επανάληψη της γνώσης. 

Η διαδραστική οθόνη λοιπόν βρίσκεται στη διάθεση σας ώστε να σας υποστηρίξει στην υλοποίηση όλων αυτών των ιδεών. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία σημειώσεων (γκρι μολυβί – από τα πλαϊνά μενού) και ενώ έχετε ανοιχτό το GeoGebra να το χρησιμοποιήσετε σαν υπόβαθρο σημειώνοντας ό,τι θέλετε επάνω στο σχήμα σας χωρίς να «χαλάσετε» τίποτα. Επιπλέον η αναγνώριση 40 σημείων αφής από την οθόνη συνεπάγεται την ταυτόχρονη εμπλοκή των μαθητών σας στις ασκήσεις που έχετε αναπτύξει στο GeoGebra.

Επιπρόσθετα, η σύνδεση της διαδραστικής οθόνης με το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα της απεμπλοκής από τη χρήση επιπλέον εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, δε χρειάζεται να χρησιμοποιείτε το προσωπικό σας laptop ή το tablet σας ώστε να χρησιμοποιήσετε το GeoGerba και μετά να προβάλετε στην διαδραστική οθόνη τη δουλειά σας. Πλέον μπορείτε να δουλέψετε απευθείας στη διαδραστική οθόνη χωρίς να χρειαστεί να μεταφέρετε εξοπλισμό.  

Μία επιπλέον δυνατότητα της διαδραστικής οθόνης είναι ο διαμοιρασμός της οθόνης στις συσκευές των παιδιών. Στις περιπτώσεις όπου δύναται η χρήση συσκευών από τα παιδιά, μπορείτε να διαμοιράσετε στις συσκευές των παιδιών μέσω της εφαρμογής LGCreateBoardShare όλη την πληροφορία που έχετε δημιουργήσει.

Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο του φακού και να κρύψετε ή να εμφανίσετε αντίστοιχα την εκφώνηση και την απάντηση μιας άσκησης που έχετε δημιουργήσει μέσα στο GeoGebra και θέλετε να εξηγήσετε στα παιδιά. Να συζητήσετε δηλαδή με τα παιδιά την απάντηση της άσκησης και μετά να εμφανίσετε την απάντηση αυξομειώνοντας τη φωτεινότητα και το μέγεθος του φακού.

Επιπλέον το μέγεθος της διαδραστικής οθόνης διευκολύνει στη χρήση πολλαπλών παραθύρων εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Συγκεκριμένα μπορείτε να χρησιμοποιείτε την οθόνη τμηματικά. Να έχετε δηλαδή ανοιχτό τον ασπροπίνακα στη μισή οθόνη και να κρατάτε σημειώσεις ή να «χτίζεται» μια απόδειξη ενός θεωρήματος ενώ παράλληλα προβάλλετε για παράδειγμα μια γραφική παράσταση μέσω του GeoGebra. Τη θέση που θα λάβει το κάθε παράθυρο στην διαδραστική οθόνη μπορείτε να την επιλέξετε μέσω της δυνατότητας που δίνεται στο επάνω μέρος κάθε παραθύρου. Έτσι θα τοποθετήσετε το κάθε παράθυρο στο τεταρτημόριο που επιθυμείτε και σας εξυπηρετεί.  

Επίσης, αξιοποιήστε τη λειτουργία αντίστροφης μέτρησης ώστε να δημιουργήσετε γύρους παιχνιδιών. Τα παιδιά θα δουλέψουν σε ομάδες ,θα συνεργαστούν και μέσα από το παιχνίδι και την ευγενή άμυλα θα αγαπήσουν ακόμα περισσότερο τα μαθηματικά. Αξιοποιήστε τη λειτουργία του χρονομέτρου και της αντίστροφης μέτρησης (εργαλείο κλεψύδρα – από τα πλαϊνά μενού) με τρόπο εποικοδομητικό.

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να συνδυάσει  διαφορετικές τεχνικές διδασκαλίας και μέσω της επίδειξης γραφημάτων, την επίλυση συναρτησιακών προβλημάτων και ασκήσεων, τη συζήτηση αλλά και τη ενεργή συμμετοχή των παιδιών μπορεί να καλύψει τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες που προκύπτουν, προσφέροντας έτσι μία κοινή ταχύτητα κατά την εκπαιδευτική πράξη. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στον κάθε μαθητή να εντοπίσει το εκπαιδευτικό μοντέλο μέσω του οποίου εξελίσσεται και δημιουργεί την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του. 

Η χρήση διαδραστικών παιχνιδιών, λογισμικού, εφαρμογών και διαδικτυακών πόρων μπορεί να κάνει τα μαθήματα μαθηματικών πιο ενδιαφέροντα και προσβάσιμα στους μαθητές. Με αυτό το τρόπο επιτυγχάνεται ένας πιο ενεργητικός, διασκεδαστικός και αποδοτικός τρόπος διδασκαλίας μαθηματικών. Έτσι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν την ομορφιά των μαθηματικών μέσα από τη διαδραστική εξερεύνηση και τη δημιουργία, προσφέροντας έτσι έναν επιπλέον λόγο να ανυπομονούν για την ώρα των μαθηματικών.


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα