Skip to main content
| Δρόσου Δέσποινα | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Προστατεύω και Προστατεύομαι: Καλές Πρακτικές Συντήρησης και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο με την Διαδραστική Οθόνη LG

Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχει ανοίξει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση! Οι διαδραστικές οθόνες είναι ήδη μέσα στις τάξεις και αποτελούν πλέον για πολλούς την καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο μαυροπίνακας και ο ασπροπίνακας έχουν δώσει τη θέση τους στην καινοτομία..

Σε ποια καινοτομία αναφερόμαστε; Δίκαια μπορεί να αποδοθεί σε μια Διαδραστική Οθόνη ο χαρακτηρισμός ως το «το πιο χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο», και αυτό γιατί ένα τάμπλετ και ένας υπολογιστής με επιπλέον ενσωματωμένες λειτουργίες αξιοποιούνται στα σχολικά μαθήματα. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά! Τα οφέλη τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές είναι πολλαπλά.

Ακούγεται συναρπαστικό και είναι…για αυτόν τον λόγο οι διαδραστικές οθόνες είναι και το κέντρο του ενδιαφέροντος όλων μας, μαθητών και εκπαιδευτικών, όμως ταυτόχρονα είναι δυνατόν με τη χρήση τους να βιώσουμε και δυσάρεστες εκπλήξεις!

Αρχικά, καλό είναι να γνωρίζουμε πώς προστατεύουμε την οθόνη της τάξης μας.

Χρήσιμες Συμβουλές:

  1.  Η συντήρηση ξεκινάει από τον σωστό καθαρισμό της οθόνης. Αρχικά, φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε την οθόνη με καθαρά χέρια. Σε περίπτωση όμως που η Διαδραστική Οθόνη χρειάζεται καθάρισμα, χρησιμοποιήστε ένα μαλακό ύφασμα και αποφύγετε τα καθαριστικά. Μια απαλή κίνηση, χωρίς πίεση, είναι αρκετή για την αφαίρεση των υπολειμμάτων.
  2. Όταν δεν χρησιμοποιείτε την οθόνη, αποσυνδέστε την για να περιορίσετε την κατανάλωση ενέργειας. Εντοπίστε το κουμπί τροφοδοσίας γιατί κάποιες φορές ενδέχεται να είναι κλειστό «από λάθος»!
  3. Επίσης, ενημερώστε τα παιδιά ότι δεν παίζουμε με τα καλώδια. Εξηγήστε ότι η διαδραστική οθόνη είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείται με σεβασμό.
  4. Στο ίδιο πλαίσιο διδάξτε τους μαθητές για τη σωστή χρήση της αφής, του στυλό ή για όποια άλλη λειτουργία θεωρείτε απαραίτητη.
  5. Επίσης, αναφέρετε ότι η χρήση της οθόνης επιτρέπεται σε άτομα κατόπιν άδειας από τον εκπαιδευτικό. Τονίστε ότι η χρήση της πρέπει να γίνεται υπό την επίβλεψή του.
  6. Ακόμη, μπορείτε να θίξετε το θέμα της Ευθύνης που φέρουμε ατομικά για τις ενέργειες μας κατά τη χρήση της Διαδραστικής Οθόνης. Είναι σημαντικό οι μαθητές να γνωρίζουν ότι οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις τους και ειδικά σε περίπτωση που οι ενέργειές τους είναι επιβλαβείς για τον εξοπλισμό.

 

Πώς όμως και γιατί πρέπει να προστατευόμαστε εμείς, ως χρήστες των Διαδραστιών Οθονών;

Η Διαδραστή Οθόνη δεν είναι μόνο ένας πίνακας ή μια βελτιωμένη έκδοση αυτού. Ένα βασικό χαρακτηριστικό της είναι η ευκολία πρόσβασης και πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Αυτή η εξέλιξη μπορεί να μας φέρει αντιμέτωπους/ες με δυσάρεστες καταστάσεις.

Αρχικά, για να τις αποφύγουμε χρειάζεται ένα πρόγραμμα προστασίας από ιούς. Για αυτό τον λόγο, στις ΔΟ υπάρχει και η προεγκατεστημένη εφαρμογή Checkpoint.

Όμως, παρά την ύπαρξη του Checkpoint, πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και με τα παρακάτω:

  • Δεν κατεβάζουμε αρχεία ακόμα κι αν η πηγή φαίνεται αξιόπιστη
  • Δεν εμπιστευόμαστε μηνύματα που προσφέρουν δώρα, μεγάλες προσφορές κλπ.
  • Δεν ανοίγουμε συνημμένα αρχεία αν δεν γνωρίζουμε την πηγή τους
  • Αλλάζουμε συχνά τους κωδικούς πρόσβασης σε εφαρμογές και σελίδες του διαδικτύου και χρησιμοποιούμε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης
  • Αποφεύγουμε τον διαμοιρασμό κωδικών πρόσβασης μεταξύ μαθητών ή/και εκπαιδευτικών
  • Λαμβάνουμε υπόψη ότι ευαίσθητο περιεχόμενο όπως προσωπικά δεδομένα, φωτογραφίες κ.α. δεν πρέπει να διαμοιράζεται μέσω των Διαδραστικών Οθονών.
  • Ενημερωνόμαστε και ενημερώνουμε για την ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου. Διδάξτε τους χρήστες, ειδικά τα παιδιά, για την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Περιγράψτε στους μαθητές τους πιθανούς κινδύνους, την ανάγκη για ασφαλή και υπεύθυνη συμπεριφορά κατά τη χρήση του.

 

Ακολουθώντας αυτές τις καλές πρακτικές συντήρησης και ασφάλειας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη λειτουργία της διαδραστικής οθόνης. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι χρήστες του εξοπλισμού ότι πρέπει να προστατεύουμε την οθόνη, αλλά και τους εαυτούς μας! Σε αυτό το πλαίσιο συστήνουμε να διαμορφώσετε κανόνες χρήσης για το σχολείο σας και να ενθαρρύνετε τους μαθητές να αναφέρουν οποιεσδήποτε ανησυχίες ή προβλήματα αντιμετωπίζουν σχετικά με την προσθήκη των Διαδραστικών Οθονών στην τάξη.

 

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα