Skip to main content
| Δρόσου Δέσποινα | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Οι Διαδραστικές Οθόνες ως Κλειδί για την επιτυχία μαθητών με ΔΕΠ-Υ: Προσαρμογές και Παρεμβάσεις στη Σχολική τάξη.

Οι διαδραστικές οθόνες μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για την εκπαίδευση μαθητών με Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Κατάλληλες προσαρμογές και παρεμβάσεις στη σχολική τάξη μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της συμμετοχής και της επιτυχίας αυτών των μαθητών.

Προτάσεις για σχετικές προσαρμογές και παρεμβάσεις:

-        Μειώστε τους περισπασμούς

Η χρήση διαδραστικών οθονών στην εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στη μείωση περισπασμών για μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Αν και κάθε περίπτωση μαθητή είναι μοναδική, υπάρχει ο τρόπος με τον οποίο η διαδραστική τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει. Πιο συγκεκριμένα, η οθόνη έχει δύο περιβάλλοντα, Android και Windows. Το γεγονός αυτό την καθιστά ένα σύνθετο εργαλείο με πολλαπλές χρήσεις. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δομήσει το μάθημα με τη βοήθεια της οθόνης, αξιοποιώντας την ως συσκευή προβολής, ως συσκευή αναπαραγωγής ήχου ή βίντεο, ως πίνακα, ως ρολόι, αλλά και με άλλες χρήσεις. Συνεπώς, στο μάθημα δεν υπάρχουν ευκαιρίες για διακοπή της ροής, που με τη σειρά τους θα αποτελούσαν ευκαιρία για περισπασμούς. Μέσα και πόροι εναλλάσσονται ομαλά και με ευκολία, συμβάλλοντας σε ένα σύγχρονο, ευέλικτο και πλούσιο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

-        Χρησιμοποιήστε το χρονόμετρο & δώστε χρονική παράταση για εργασίες ή διαγωνίσματα

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να δώσετε χρονική παράταση στους μαθητές σας για μια εργασία χρησιμοποιώντας την αντίστροφη μέτρηση από τη διαδραστική οθόνη. Αρχικά, συστήνεται να προβάλλετε τον ορισμό της εργασίας. Στη συνέχεια εμφανίστε το χρονόμετρο και ορίστε τον αρχικό χρόνο που δίνεται για την ολοκλήρωση της εργασίας.Καθώς ο χρόνος προχωρά, οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν τον χρόνο που απομένει για την ολοκλήρωση της εργασίας. Σε περίπτωση που συνειδητοποιείτε ότι οι μαθητές χρειάζονται επιπλέον χρόνο, μπορείτε να παρατείνετε τον χρόνο, εφόσον μέσω της διαδραστικής οθόνης διευκολύνεται ο έλεγχος και η ανακοίνωση των παρατάσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, η διαδραστική οθόνη αποτελεί ένα εργαλείο που ενημερώνει τους μαθητές, ενώ ταυτόχρονα τους βοηθά να διαχειριστούν αποτελεσματικά τον χρόνο τους.

-        Δώστε οπτικές ενδείξεις και κάνετε υποδείξεις όταν το παιδί αφαιρείται από την εργασία του

Επεκτείνοντας το παραπάνω παράδειγμα, οι μαθητές με την χρήση της διαδραστικής οθόνης αποκτούν οπτική ενημέρωση για μια εργασία, για τον χρόνο που απομένει και μπορούν πιθανά να εστιάσουν αποτελεσματικά στην ολοκλήρωση της εργασίας τους.

Παράλληλα, η χρήση αμιγών οπτικών ενδείξεων είναι δυνατή και σε εφαρμογές διαδραστικού πίνακα. Σε αυτό το πλαίσιο, συστήνεται η χρήση ηλεκτρονικών «Post-it» για να ειδοποιήσετε τους μαθητές για ζητήματα που επιλέγετε στο πλαίσιο του μαθήματος σας και για να προσαρμόσετε αντίστοιχα τη διαδικασία της μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί ή και οι μαθητές μπορούν να παρέμβουν στην μαθησιακή διαδικασία και να προσφέρουν επιπλέον εξηγήσεις ή και υποστήριξη σε έναν μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συνοψίζοντας, η ενσωμάτωση των διαδραστικών οθονών στην τάξη μπορεί να βοηθήσει την τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες που είναι κρίσιμες για την ανάπτυξή τους. Στα παραπάνω παραδείγματα υπογραμμίζεται η ανάγκη για οργάνωση των μαθητών μέσα από μια σειρά οπτικών ερεθισμάτων και όχι μόνο! Συνεπώς, δημιουργείται ένα πιο προσβάσιμο και συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές, προάγοντας έτσι την ισότητα και την επιτυχία για όλους.

 

 

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα