Skip to main content
| Δρόσου Δέσποινα | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Η Συνεισφορά της Διαδραστικής Οθόνης στην εξάσκηση των Οργανωτικών Δεξιοτήτων

Η οργάνωση στο σχολικό περιβάλλον είναι πολύ σημαντική και μάλιστα αφορά τόσο τους εκπαιδευτικούς, όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριες! Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις, αφενός με την οργάνωση της ύλης και αφετέρου με την οργάνωση πρακτικών ζητημάτων της σχολικής καθημερινότητας. Από την άλλη πλευρά, θα ακούσουμε συχνά για κάποιον μαθητή ή μαθήτρια να λέγεται ότι «Το παιδί χρειάζεται να οργανωθεί περισσότερο!». Τα παραπάνω αποτελούν γνώριμες καταστάσεις στο σχολείο στις οποίες η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει, αλλά πώς;

Η απάντηση είναι «με μια Διαδραστική Οθόνη…»!

Η διαδραστική Οθόνη βοηθά:

Στην οργάνωση του χρόνου: Η διαχείριση του χρόνου συμβάλλει στην αποδοτική χρήση του. Οι συμμετέχοντες σε μια εκπαιδευτική διαδικασία μπορούν να προγραμματίσουν τις δραστηριότητές τους και να αντιμετωπίσουν τις πιθανές προθεσμίες με επιτυχία.

Στα εργαλεία της οθόνης εντοπίστε τα εργαλεία “Stopwatch” και “Countdown” και η χρήση τους  μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στην τάξη σας. Χρονομετρήστε διάφορες δραστηριότητες και προσδιορίστε, πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωσή τους. Αυτά τα εργαλεία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και σε ομαδικές εργασίες ή δραστηριότητες. Χρησιμοποιείστε τα και προσθέστε ένα στοιχείο αγωνίας και παιχνιδιού στην τάξη που με τη σειρά του θα κινητοποιήσει τη συνεργασία των παιδιών εντός του δοθέντος χρονικού περιθωρίου.

 

Εικόνα: Στιγμιότυπο με τα εργαλεία "Stopwatch" και "Countdown" στη Διαδραστική Οθόνη (LG)

 

Συνολικά, η χρήση εργαλείων χρονομέτρησης στη σχολική τάξη μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός ποιοτικού και δομημένου περιβάλλοντος μάθησης.

 

Στην οργάνωση της ύλης: Χρησιμοποιήστε μια εφαρμογή διαδραστικού πίνακα (π.χ. Νote) και δημιουργήστε ψηφιακούς πίνακες και νοητικούς χάρτες. Οπτικοποιήστε έννοιες ή προσδιορίστε σχέσεις μεταξύ διαφορετικών θεμάτων. Mε τα δύο αυτά εργαλεία του πίνακα έχετε τη δυνατότητα να δείξετε κατηγορίες και υποκατηγορίες, καθώς και να ομαδοποιήσετε έννοιες και πληροφορίες. Στο ίδιο πλαίσιο, χρησιμοποιήστε διαφορετικά χρώματα, σύμβολα και εικονίδια για να αναδείξετε σημαντικές σχέσεις ή/και πληροφορίες. Εντάξτε στους ψηφιακούς πίνακες και τους νοητικούς χάρτες συνοπτικά κείμενα, σύντομες φράσεις ή λέξεις-κλειδιά για να αναπαραστήσετε τις βασικές ιδέες.

Εικόνα: Στιγμιότυπο εφαρμογής "Note" με τη δημιουργία ενός πίνακα

Εικόνα: Στιγμιότυπο εφαρμογής "Note" με δημιουργία ενός Νοητικού Χάρτη

Συνοψίζοντας, η χρήση της διαδραστικής οθόνης στο σχολικό περιβάλλον αναδεικνύεται ως ένας πολύτιμος πόρος για την οργάνωση ολόκληρης της μαθησιακής διαδικασίας. Μέσω των διαφόρων εργαλείων και λειτουργιών που προσφέρει, όπως το χρονόμετρο και οι δυνατότητες δημιουργίας ψηφιακών πινάκων και νοητικών χαρτών, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διευκολύνουν τους μαθητές με διάφορους τρόπους, ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των μαθητών και των μαθητριών.


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα