Skip to main content
| Κασσιανή Φωκά | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Η Ιστορία…πιο σύγχρονη από ποτέ με τη διαδραστική οθόνη LG!

Το μάθημα της Ιστορίας παρά την τεράστια αξία που έχει, πολλές φορές υποβιβάζεται και αρκετές φορές δεν έλκει την προσοχή των μαθητών. Οι περισσότεροι μαθητές συχνά δηλώνουν ότι δεν καταφέρνουν να «κάνουν κτήμα τους» το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, αλλά αντιθέτως αποστηθίζουν για πρακτικούς λόγους την διδαχθείσα ύλη και μόλις ολοκληρωθεί η σχετική εξέταση ό, τι διάβασαν αποτελεί μακρινό παρελθόν.Οι λόγοι που οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα είναι ποικίλοι και σχετίζονται τόσο με την προσπάθεια και την προσοχή που καταβάλλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι όσο και με τον τρόπο που πραγματοποιείται η εκπαιδευτική πράξη.

Οι διαδραστικές οθόνες μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για να μπορέσουν να αναβαθμίσουν το μάθημα της Ιστορίας και να το ευθυγραμμίσουν με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στο πλαίσιο της επικράτησης των τεχνολογικών μέσων.

Στην διαδραστική οθόνη LG παρέχονται κάποια εργαλεία, τα οποία λειτουργούν και στα δύο λειτουργικά συστήματα, δηλαδή τόσο στο android όσο και στα windows. Ας δούμε ορισμένες ιδέες για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τα εργαλεία στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, ανεξαρτήτως βαθμίδας:

o   ΠΡΟΒΟΛΕΑΣ-SPOTLIGHT

Η επιλογή του εργαλείου προβολέα (Spotlight) από τα βοηθητικά εργαλεία ενεργοποιεί τη δυνατότητα εστίασης παράλληλα με τη λειτουργία παγώματος της οθόνης. Το εργαλείο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενόσω προβάλλεται οποιοδήποτε αρχείο ή χρησιμοποιείται οποιαδήποτε εφαρμογή (λ.χ. αρχείο κειμένου, παρουσίαση, υπολογιστικό φύλλο, βίντεο, ιστοσελίδα, φωτογραφία, εφαρμογή Note κ.α.). Ο προβολέας έχει τη δυνατότητα μετακίνησης σε οποιοδήποτε σημείο της οθόνης.

Το εργαλείο του προβολέα αποτελεί έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο συγκέντρωσης του ενδιαφέροντος των μαθητών σε κάποιο συγκεκριμένο ερέθισμα. Η διδασκαλία της Ιστορίας απαιτεί, για παράδειγμα, τη χρήση χαρτών για τα κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι την ιστορία ποιας περιοχής διδάσκονται και να καταλαβαίνουν πρακτικά το προτσές της ιστορίας. Με το εργαλείο του φακού μπορεί, λοιπόν, ένας εκπαιδευτικός να μετατοπίζει το ενδιαφέρον των μαθητών σε διαφορετικά σημεία πάνω στον χάρτη. Φυσικά, η φαντασία του εκπαιδευτικού μπορεί να αναδείξει και πολλές διαφορετικές χρήσεις τους συγκεκριμένου εργαλείου.

 

 

o   ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ANNOTATION 

Η επιλογή του εργαλείου παρατηρήσεων (Annotation) από τα βοηθητικά εργαλεία ενεργοποιεί τη λειτουργία παγώματος της οθόνης και επιτρέπει τη δημιουργία σημειώσεων επάνω σε οποιοδήποτε υπόβαθρο (λ.χ. αρχείο κειμένου, παρουσίαση, υπολογιστικό φύλλο, βίντεο, ιστοσελίδα, φωτογραφία κ.α.).

Το συγκεκριμένο εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποικίλα σενάρια στο μάθημα της Ιστορίας. Για παράδειγμα, θα ήταν πολύ χρήσιμο να έχετε ανοίξει κάποια πηγή (κείμενο, πίνακα αριθμητικών δεδομένων, εικόνα) χρησιμοποιώντας τον browser ή κάποιο δικό σας αρχείο word ή pdf, και να την επεξεργαστείτε πάνω στη διαδραστική οθόνη. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επεξεργάζεστε με ευκολία κάθε πηγή κάνοντας επισημάνσεις με τα διαφορετικά χρώματα που παρέχει το συγκεκριμένο εργαλείο. Παράλληλα θα είχε ενδιαφέρον να αναθέσετε σε κάποιον μαθητή να πάρει τον ρόλο του εκπαιδευτικού, να ανέβει στη διαδραστική οθόνη και να επεξεργαστεί μαζί με τους συμμαθητές του την εκάστοτε πηγή.

 

 

Για την προσέλκυση μεγαλύτερου ενδιαφέροντος των μαθητών μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα που έχει η διαδραστική οθόνη για παράλληλη παροχή ερεθισμάτων. Ειδικότερα, η διαδραστική οθόνη δίνει τη δυνατότητα «πολλαπλών παραθύρων», χάρη στην οποία μπορεί ο εκπαιδευτικός να προβάλλει μέχρι και τέσσερα διαφορετικά περιβάλλοντα στους μαθητές του.

Εικόνα  SEQ Εικόνα \* ARABIC 1:  Στιγμιότυπο από τη Διαδραστική Οθόνη

Στην παραπάνω εικόνα, η οποία αποτελεί στιγμιότυπο από την LG οθόνη ο εκπαιδευτικός επέλεξε να προβάλλει στους μαθητές του το σχολικό βιβλίο και τους χάρτες με στόχο να εικονοποιήσει για τους εκπαιδευόμενούς του την ιστορική γνώση. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές πιθανότατα θα καταλάβουν καλύτερα το εκπαιδευτικό αντικείμενο αφού θα έχουν σαφέστερη εικόνα του τόπου στον οποίο εξελίχθηκαν το ιστορικά γεγονότα, της γεωγραφικής του θέσης, των μετακινήσεων που πραγματοποιήθηκαν κλπ.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μερικές ιδέες μόνο για το πώς η διαδραστική οθόνη μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα του εκπαιδευτικού προκειμένου να κάνει το μάθημά του περισσότερο ελκυστικό και κατανοητό στους σύγχρονους εκπαιδευόμενους. Παλιότερες μέθοδοι που παραδοσιακά αξιοποιούνταν στην τάξη, όπως για παράδειγμα ο έντυπος χάρτης παίρνει σήμερα άλλη μορφή, ώστε να ικανοποιούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και να διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς σήμερα!

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα