Skip to main content
| Κασσιανή Φωκά | Σενάρια χρήσης διαδραστικών συστημάτων

Διαδραστική οθόνη Samsung: 3 πράγματα που αξίζουν προσοχή!

Στην εποχή της τεχνολογικής προόδου, ο ρόλος των διαδραστικών οθονών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον αναδεικνύεται ως ουσιαστικός παράγοντας για την προώθηση της μάθησης. Η ικανότητα να απεικονίζουν πληροφορίες με πιο ζωντανό τρόπο και να προσφέρουν διαδραστικές εμπειρίες δίνει στους εκπαιδευτικούς νέες δυνατότητες για τη διδασκαλία.

Ωστόσο, με την εμφάνιση αυτής της τεχνολογίας προκύπτουν προκλήσεις και πληροφορίες που εύκολα μπορούν να μπερδέψουν τους χρήστες. Γι’ αυτόν τον λόγο οι παρακάτω πληροφορίες δεν πρέπει να αγνοηθούν από τους εκπαιδευτικούς που πρόκειται να ενσωματώσουν τις διαδραστικές οθόνες στο μάθημά τους σε μια προσπάθεια να το αναβαθμίσουν.

Αρχικά, μια δυνατότητα που παρέχεται από τη διαδραστική οθόνη Samsung και η οποία μπορεί να διευκολύνει και να αναβαθμίσει το μάθημά σας είναι η δυνατότητα δημιουργίας συλλογής στο περιβάλλον του ασπροπίνακα. Η κάθε συλλογή, δηλαδή η αλληλουχία πολλαπλών σελίδων συνδεδεμένων μεταξύ τους, μπορεί να αποθηκευτεί, ώστε ο εκπαιδευτικός να την επαναχρησιμοποιεί και να την παραμετροποιεί για να εξυπηρετεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες της τάξης του. Ένας κίνδυνος που υπάρχει είναι το κλείδωμα της συλλογής από άλλον χρήστη της διαδραστικής οθόνης και όχι από τον δημιουργό. Συστήνεται επομένως το κλείδωμα της κάθε συλλογής από τον ίδιο τον δημιουργό με έναν προσωπικό εξαψήφιο κωδικό. 

Κάθε συλλογή που δημιουργείται σε μια διαδραστική οθόνη Samsung αποθηκεύεται στο πρόγραμμα περιήγησης αρχείων. Aυτό είναι το πεδίο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν όλες τις συλλογές που έχουν δημιουργήσει και να τις διαχειριστούν. Από εκεί δηλαδή μπορούν να διαγράψουν, να μετονομάσουν, να ανοίξουν κάποια συλλογή. Ωστόσο, ένας προβληματισμός που γεννάται είναι η πιθανότητα να χάνεται κάποια συγκεκριμένη συλλογή μέσα στο ευρύτερο σύνολο και η ανεύρεσή της μπορεί να καταλήξει να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία για τον ενδιαφερόμενο. Για τον λόγο αυτό αξίζει να γνωρίζετε ότι δίνεται αρχικά η δυνατότητα αναζήτησης των συλλογών με φίλτρο αν αυτές έχουν δημιουργηθεί στη λειτουργία της πένας ή στη λειτουργία του πινέλου. Με αυτό το φίλτρο μπορείτε να μειώσετε τον αριθμό των προβαλλόμενων συλλογών.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα να οργανωθούν τα αποθηκευμένα αρχεία με κριτήριο τη χρονολογική σειρά, ακόμα και με ακρίβεια ώρας ή με αλφαβητική σειρά. Σε κάθε περίπτωση είναι ζωτικής σημασίας να αποθηκεύεται μια συλλογή με τίτλο που να διευκρινίζει το περιεχόμενό της. Μάλιστα, σε μια διαδραστική οθόνη την οποία χρησιμοποιούν πολλοί εκπαιδευτικοί είναι σημαντικό να έχει υιοθετηθεί κατόπιν συνεννόησης ένας κοινός τρόπος ονοματοδοσίας των συλλογών που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Στο πλαίσιο της αποθήκευσης αξίζει να επισημανθεί ότι όταν κλείνει μια συλλογή αποθηκεύεται αυτόματα ακόμα και αν αυτό δεν το επιθυμεί ο εκπαιδευτικός. Επομένως, για την αποφυγή σύγχυσης καλό είναι να γίνεται ένας έλεγχος και να αφαιρούνται από το πρόγραμμα περιήγησης τα αρχεία που δεν είναι χρήσιμα.

Τέλος, μια ανάγκη που προκύπτει πολύ συχνά στο πλαίσιο της οργάνωσης του μαθήματος από έναν εκπαιδευτικό είναι η προβολή ενός αρχείου pdf. Στο πλαίσιο της χρήσης των διαδραστικών οθονών πολλοί εκπαιδευτικοί εκδηλώνουν την επιθυμία να εισάγουν pdf στη συλλογή που έχουν δημιουργήσει προκειμένου το περιεχόμενό του να γίνει αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος. Για να γίνει αυτό χρειάζεται λίγη προσοχή από τους εκπαιδευτικούς! Αρχικά, στον ασπροπίνακα δίνεται η δυνατότητα για μεγέθυνση του pdf, αλλά μέχρι ενός σημείου. Επομένως, πρέπει να έχετε ελέγξει ότι το pdf σε πλήρη μεγέθυνση είναι εμφανές ακόμα και στα τελευταία θρανία της αίθουσάς σας. Παράλληλα, μπορείτε να εισάγετε αρχεία pdf στα οποία να έχετε χρησιμοποιήσει γραμματοσειρά και μέγεθος γραμμάτων τέτοιο που στη μεγέθυνση να βοηθάει, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες ακόμα και στο πλαίσιο μιας μεγάλης αίθουσας.

Σε περίπτωση που το pdf που επιθυμεί ο εκπαιδευτικός να εισάγει στη συλλογή του ασπροπίνακα έχει περισσότερες από μια σελίδες χρειάζεται και πάλι προσοχή από τον εκπαιδευτικό. Ειδικότερα, πρέπει να κάνετε εισαγωγή για κάθε ξεχωριστή σελίδα του pdf. Θα παρατηρήσετε ότι κάνοντας εισαγωγή του pdf συναντάτε στη σελίδα της συλλογής την πρώτη σελίδα του pdf. Προκειμένου αυτή η σελίδα του pdf να ενσωματωθεί στη συλλογή και να είναι επεξεργάσιμη, μπορείτε να την ενσωματώσετε στη σελίδα πατώντας την αντίστοιχη επιλογή. Η ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί για όλες τις επόμενες σελίδες. Ο εκπαιδευτικός δηλαδή θα πρέπει να ενσωματώσει κάθε σελίδα του pdf μέσα στη συλλογή του.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν κάτι που αποτελεί κοινό τόπο στις μέρες μας. Η τεχνολογία μπορεί να δώσει πολλαπλές δυνατότητες στους χρήστες της και ιδιαίτερα στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής τάξης, αλλά είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίσουμε την ανάγκη για προσεκτική χρήση των διαδραστικών οθονών λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα οφέλη όσο και τις παγίδες που μπορεί να υπάρχουν. Ο σκοπός δεν είναι να απορρίψουμε την τεχνολογία, αλλά να την χρησιμοποιήσουμε με επίγνωση, υπευθυνότητα αλλά και με έξυπνο τρόπο που να μας εξυπηρετεί. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε τη μάθηση και να διασφαλίσουμε την ευημερία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

 


Μοιραστείτε το στα παρακάτω κοινωνικά δίκτυα