🚀 Εκπαιδευτική Ρομποτική με το BEE-Bot στο Ειδικό Δημοτικό: Αληθινές ιστορίες μέσα από την τάξη!
Σε ένα Ειδικό σχολείο της Β. Ελλάδας το μελισσάκι BEE-Bot κάνει βόλτες μέσα στις τάξεις και αναβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία στα χέρια έμπειρων εκπαιδευτικών!
Την κα Παρασκευή τη γνώρισα κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου για το ρομποτικό κιτ BEE-Bot. Ήταν από τις πιο ενεργές συμμετέχουσες με ενδιαφέροντα σχόλια και ουσιαστικές παρεμβάσεις. Aυτές οι γόνιμες παρεμβάσεις της κας Παρασκευής με έκαναν να θέλω να μάθω λεπτομέρειες για τον τρόπο που εργάζεται με τους μαθητές και τις μαθήτριές της στο Ειδικό σχολείο που διδάσκει και εκείνη ανταποκρίθηκε με περισσή προθυμία.
«To Bee-Bot αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση παιδιών με νοητική αναπηρία ή παιδιά προσχολικής ηλικίας. Δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό, δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από τους εκπαιδευτικούς, είναι πολύ εύκολο στη χρήση και έχει ελκυστική εικόνα!»
Η Μαγεία του Bee-Bot στην Ειδική Αγωγή
Θέλησα πολύ να μάθω λεπτομέρειες για τον τρόπο που αξιοποιεί η ίδια το χαριτωμένο μελισσάκι στο ειδικό σχολείο που διδάσκει.
Μου εξήγησε λοιπόν πως το Bee-Bot το αξιοποιεί σε ποικίλες διδακτικές ενότητες:
Γλώσσα….
Μαθηματικά
Εργαστήριο δεξιοτήτων
Κοινωνικές Ιστορίες & Παραμύθια
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Συναισθήματα
Εκμάθηση χρωμάτων
Μαθητικά φεστιβάλ ρομποτικής
Της ζήτησα να μου εξηγήσει πώς αυτό το μικρό ρομπότ βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριές της!
«Η κατανόηση των χωρικών εννοιών, πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά, είναι ζωτικής σημασίας για τα παιδιά με νοητική αναπηρία, καθώς επηρεάζει την αυτονομία και την καθημερινή τους λειτουργικότητα», μου εξήγησε. «Μέσω της σωστής αντίληψης του χώρου, τα παιδιά μπορούν να προσανατολίζονται καλύτερα, να εκτελούν οδηγίες, να αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης και να βελτιώνουν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες μάθησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Η ενίσχυση αυτών των εννοιών με τη χρήση και τον προγραμματισμό του Bee-Bot συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους και της ικανότητάς τους να αλληλοεπιδρούν με το περιβάλλον τους.
Πρώτη Επαφή με το Bee-Bot: Τα παιδιά γίνονται τα ίδια «μελισσάκια»
Η πεπειραμένη εκπαιδευτικός, κα Παρασκευή, μοιράστηκε μαζί μου κάποιες από τις μεθόδους της, με τις οποίες προετοιμάζει τα παιδιά στο ειδικό σχολείο που διδάσκει πριν ενσωματώσει στο μάθημά της τον ρομποτικό εξοπλισμό.
«Πριν χρησιμοποιήσουμε τη μελισσούλα με τα παιδιά θα ντύσουμε τα ίδια ρομπότ-μέλισσα», είπε.
«Θα χρησιμοποιήσουμε ένα κίτρινο καπέλο και μια πλαστικοποιημένη μέλισσα με τα κουμπιά. Επίσης θα δημιουργήσουμε με χαρτοταινία ένα πλέγμα με τετράγωνα στο πάτωμα.
Θα επιλέξουμε έναν μαθητή και θα του πούμε πως θα γίνει το ρομποτάκι μας. Αρχίζουμε εξηγώντας του πως μπορεί να κινηθεί μόνο πάνω στα τετράγωνα και να πάει εμπρός, πίσω αριστερά και δεξιά. Ουσιαστικά θα κάνουμε μια δραματοποίηση με ένα παιδί να υποδύεται τον προγραμματιστή και ένα δεύτερο τη μέλισσα. Με τον βιωματικό αυτό τρόπο τα παιδιά θα κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο που κινείται το ρομπότ στον χώρο».
Μαθήματα και Δραστηριότητες με το Bee-Bot!
Η κα Παρασκευή μου έδωσε με μεγάλη χαρά επιπρόσθετες πληροφορίες για χρήση του BEE-Bot.
Μου εξήγησε ότι κάνουν χρήση «οπτικοποιημένου προγράμματος με τη βοήθεια καρτών».
«Πριν αρχίσουμε να προγραμματίζουμε τη μέλισσα από τα κουμπάκια στην πλάτη της φτιάχνουμε το πρόγραμμα με κάρτες. Τα παιδιά βλέπουν με τη σειρά όλες τις εντολές που πρέπει να εκτελέσουν για να πετύχουν αυτό που τους έχει ζητηθεί και έτσι είναι πιο δύσκολο να κάνουν λάθος»
Θέλοντας να μου δημιουργήσει μια εικόνα του πόσο χρήσιμο μπορεί να είναι το BEE-Bot ως εκπαιδευτικό εργαλείο η κα Παρασκευή μοιράστηκε μαζί μου φωτογραφίες που απεικονίζουν περαιτέρω «Παραδείγματα χρήσης του BeeBot ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο ειδικό σχολείο».
· Δραστηριότητα για την εκμάθηση των αριθμών 1-10. Η δραστηριότητα περιλαμβάνει αντιστοίχιση αριθμού με ποσότητα:
· Δραστηριότητα για την εκμάθηση των χρωμάτων:
· Δραστηριότητα για την προσέγγιση των συναισθημάτων:
· Δραστηριότητα στο πλαίσιο προγράμματος για τη διατροφή. Στη δραστηριότητα αυτή γίνεται διαχωρισμός των τροφών σε υγιεινές και μη:
Κάπως έτσι μπορεί κανείς να συνειδητοποιήσει ότι η εκπαιδευτική ρομποτική δεν περιλαμβάνει απλώς ρομπότ ως εργαλεία. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι ένας τρόπος να δώσουμε στα παιδιά ευκαιρίες να εξερευνήσουν, να μάθουν και να πιστέψουν στον εαυτό τους. 🚀🐝
Ένας εμπνευσμένος δάσκαλο και τα κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία μπορούν να αλλάξουν -αν όχι όλον τον κόσμο, σίγουρα τον κόσμο ενός παιδιού!
Σε ένα ειδικό σχολείο στις Σέρρες μια δασκάλα χρησιμοποιώντας το χαριτωμένο BEE-Bot καταφέρνει να αλλάζει τον κόσμο των παιδιών της κάθε μέρα!
Αξιολόγηση κειμένου
Δώστε την αξιολόγησή σας (1=κακή 5=εξαιρετική)